Friday, January 27, 2012

rakyat (malaysia) mengaku sebagai maharaj di indonesia...

Kuala Lumpur (The Star / ANN) - tidak setiap hari yang anda dapat untuk memenuhi trillionaire. Jadi apabila saya telah dijemput untuk wawancara Ashnawi Kamal, orang yang saya tidak pernah mendengar, saya berkata ya.
Pada pagi Sabtu, di rumah Kuala Lumpur kopi bersama-sama dengan dua pembantu Kamal hotel, saya menunggu trillionaire kononnya.
Memakai topi besbol, baju lengan panjang dan seluar jeans, dia sauntered ke meja kami. Kedua-dua pembantu tunduk, menekan tapak tangan mereka bersama-sama untuk dahi mereka seolah-olah royalti ucapan dan mencium tangannya.
  "Kami memanggil beliau Tuanku kerana dia adalah seorang sultan dari Indonesia," kata seorang daripada pembantu berbisik kepada saya.

Menurut Kamal, beliau adalah seorang warganegara Belanda yang dilahirkan di Tanjung Malim, Perak, pada 1 Jan, 1964.
  "Saya keturunan Maharaja China dan di dalam sejarah yang pergi Kusut, keluarga saya melarikan diri dari China ke Kedah. Saya mengesan keturunan saya kepada keluarga diraja China, India, Jawa dan Siam," mendakwa orang yang juga dikenali sebagai Raden Mas Prabhu TIKI Agung Ki Asmoro Wijoyo.
  "Saya membesar di Tanjung Malim dan keluarga saya di sini adalah sangat mudah dan biasa Tiada siapa dalam ceramah keluarga saya kira-kira darah diraja kami dan kekayaan Tetapi nenek saya pernah memberitahu saya:." Anda seorang yang istimewa dan apabila tiba masanya, anda akan tahu . "
Ia adalah di Belanda pada tahun 1980-an bahawa Kamal "mendapati yang dia benar-benar". Seseorang anggota keluarga diraja Malay, ditendang keluar negara oleh Presiden Sukarno, memberitahunya beliau adalah darah diraja.
Di London pada awal tahun 1990-an, seorang peguam kepada Kamal tentang kekayaan besar-besaran keluarga diraja. Tidak yakin, katanya kepada peguam untuk membuktikan dakwaan-Nya.
Dia dan peguam terbang dari London ke Hong Kong untuk memenuhi "penjaga khazanah diraja". Dari situ, Kamal dan penjaga mengembara ke Kunming di China.
Mereka hiked gunung selama empat jam dan mencapai gua yang dijaga oleh pasangan tua yang, Kamal berkata, abadi.
"Jika anda cuba untuk lulus tanpa restu mereka, anda akan batuk darah dan mati," katanya.

Di dalam gua tiga meter tinggi, Kamal melihat bar emas yang disusun seperti pagoda, US $ 15 juta dalam jed dan $ 10 juta dalam berlian dan susunan dolar AS.
"Saya mengambil bar emas dan mengetuk batu. Ia benar-benar emas. Khazanah kekayaan dinasti-dinasti yang memerintah China. Kekayaan mereka juga yang disimpan di gunung lain dan dalam peti besi di seluruh dunia," katanya.

Kira-kira tiga tahun lalu, apabila Kamal menonton filem National Treasure dari Nicholas Cage, dia ketawa.

"Khazanah dalam filem adalah kecil berbanding dengan kekayaan yang saya lihat dalam gunung," katanya.

Seterusnya, Kamal memberitahu mesyuarat dua tahun lalu di Kuala Lumpur dengan Dr Wong Eng Po, seorang doktor diraja dari China.

Dr Wong meletakkan tangannya di atas kepala botak Kamal, maka dengan serta-merta tunduk di hadapan Kamal dan mengarahkan pengikut lima untuk melakukan perkara yang sama.

"Beliau berkata saya adalah penjelmaan semula Maharaja Nurhaci (1661-1626) China. Dia dapat merasai satu tenaga di atas kepala saya yang telah luarbiasa kerana maharaja, tidak seperti manusia biasa, untuk berfikir.

"Saya penjelmaan semula dua maharaja China," tambah Kamal.

Beliau menjelaskan bahawa beberapa tahun yang lalu, keluarga diraja membuat keputusan beliau akan menjadi pentadbir tunggal kekayaan diraja yang disimpan di dalam akaun rahsia dalam kira-kira 1,000 bank-bank di seluruh dunia.

"Ini bermakna bahawa 86,7% daripada wang dunia kepunyaan saya," katanya.

Mengambil keluar folder beberapa, Kamal berkata: "Anda bertuah, saya membawa dokumen-dokumen."

Beliau menghasilkan kertas bersaiz A4 dengan gambar-gambar khazanah, pasangan yang abadi dan beberapa huruf "rasmi-cari" didakwa dari HSBC mengesahkan dia mempunyai akaun 5000.000.000.000 € ($ 6.5 trilion).

"Itu adalah jumlah kecil. Saya mempunyai lebih banyak wang dalam bank dan institusi-institusi dan lain-lain," katanya.

Saya tertanya-tanya mengapa nama beliau tidak muncul dalam senarai orang terkaya dunia Forbes. Dan syak wasangka yang tinggal kira-kira dakwaan-Nya.

Walau bagaimanapun, saya tidak dapat mengesahkan dokumen-dokumen itu kerana bank telah ditutup untuk Tahun Baru Cina.

Kamal telah tidak membuat apa-apa pengeluaran daripada akaun sebagai "ia tidak wang yang anda boleh bergerak seperti itu".

"Wang adalah di bawah kawalan Indonesia, Jerman, Britain, Amerika Syarikat dan Bank Pusat Euro dan saya punya pergi lancar dengan mereka," katanya.

"Saya tidak boleh menggunakan wang itu secara langsung tetapi saya akan melabur dalam projek-projek tertentu. Seperti 3000.0000.000.00 € padang pasir hijau di China."
Ingin tahu, saya ditanya apa perbezaan antara jutawan dan trillionaire.

Beliau menjawab: "jutawan perlu menunjukkan beliau mempunyai wang Tetapi bagi saya, saya tidak perlu untuk menunjukkan bahawa saya mendapat wang saya boleh melakukan perjalanan dalam bas, saya boleh memakai selipar...."
Dilahirkan dalam tahun naga, Kamal percaya bahawa 2012 adalah tahun beliau. Pada bulan Mac, beliau berkata beliau akan berunding dengan institusi-institusi seperti IMF untuk diiktiraf sebagai Maharaja Indonesia.
Dia kata dia kaya. Tetapi cerita hanya boleh kaya.

Mari kita berharap dia tidak lain Elie Youssef Najem, jutawan kononnya Lubnan yang menjadi tajuk utama akhbar untuk semua sebab-sebab yang salah.
SUMBER: http://my.news.yahoo.com/quirky-asia-enter-emperor-indonesia-041004287.html

0 ulasan :

Post a Comment

terima kasih karena berkunjung di halaman kami...