Tuesday, December 28, 2010

Kenali angin dalam badan’

Angin, toksid, racun, boleh membawa maut jika tidak di bendung.

Dalam sains, angin adalah asid yang tinggi dalam badan. Angin terdapat pada perut. Pesakit akan keluar angin melalui mulut atau (sendawa kerap) . angin ini akan mengurangkan selera makan dan sering merasa loya. Angin terbentukdari pada gas hidrogen, MITHANE DAN KARBON DIOKSID.

TERDAPAT 3 JENIS ANGIN – ANGIN SEGAH, ANGIN SENDI DAN ANGIN DARAH. ANGIN YANG TERDAPAT PADA USUS BESAR AKAN MENYEBABKAN TERGANGGU PROSES PEMBUANGAN AIR BESAR. ANGIN INI DISEBABKAN OLEH USUS YANG DIPENUHI OLEH SUMBATAN NAJIS LAMA (MUCOID). HAL INI AKAN MENYEBABKAN USUS BESAR TURUN DAN MEMASUKI BHG BUAH ZAKAR DAN INI YANG DIKATAKAN SEBAGAI HERNIA/BURUT.

Angin darah sebenarnya adalah kadar asid tinggi dalam darah, angin pada perempuan akan membawa kepada sendi/lutut, angin darah pula membawa kepada kuat berleter atau meroyan. Angin darah juga boleng menyebapkan berlakunya penyakit angin ahmar. Badan pesakit juga akan merasa tidak selesa dan sering mengadu lenguh, sakit, lemah dan sebagainya.

Kadar angin yng tinggi pada badan boleh menyebapkan kita mendapat penyakit yg boleh menyebapkan maut jika tidak dirawat dari awal. Angin juga boleh mengganggu perjalanan darah. Dan ia menyebabkan seseorang itu di serang penyakit darah tinggi/rendah.


Inilah jenis penyakit yg berkaitan dengan masalah angin atau asid.
1. SEMBELIT
2. LENGUH-2 DAN KEBAS
3. MENGANTUK
4. CEPAT LETIH
5. SAKIT SENDI
6. SAKIT DADA, TENGKUK DAN PINGGANG
7. SAKIT KEPALA
8. ANGIN AHMAR
9. GANGGUAN PEMIKIRAN DAN PELUPA
10. EMOSI TAK STABIL DAN PEMARAH
11. MEROYAN DAN KUAT BERLETER
12. BARAH ANGIN
13. LEMAH TENAGA
14. DINGIN DAN KURANG NAFSU
15. HILANG SELERA MAKAN

0 ulasan :

Post a Comment

terima kasih karena berkunjung di halaman kami...