Saturday, July 7, 2012

lelaki LOMBOK,bikin takut ibu bapa. coretan bloger malaysia

Gua pun heran bila ada sebilangan anak-anak dara melayu sanggup lari tinggalkan keluarga demi lelaki dari Lombok..

Hebat sangat ke lelaki dari wilayah Indonesia tu beb? Best sangat ke lelaki-lelaki dari Lombok tu sampai anak dara kita angau tak ingat dunia?

Nak kata kena pukau.., gua tak rasa macam tu punya mudah.. Nak kata ayat dorang power.., pun tak tepat jugak sebab gua kenal 2-3 budak Lombok yang berkerja disini..

Dan kalau nak kata pemuda Lombok tu hensem serta macho..., gua rasa banyak jantan Malaya jauh lebih maskulin dan superb beb..

So.., kesimpulan yang gua boleh buat ialah..., anak dara melayu tu yang sebenarnya merenyam lebih.. Bila dah susah kat tempat orang.., mulalah mintak simpati nak balik ke Malaysia...

Masa seronok bercinta.., tak ingat langsung kat mak bapak... Bila dah terngadah.., baru nak melalak... Puiiii...


Ibu kepada seorang remaja berusia 13 tahun yang menghilangkan diri sejak 20 Jun lalu mengesyaki anak gadisnya itu mengikut teman lelaki pulang ke Lombok, Indonesia.

Noor Aryanti Abu, 36, berkata, anaknya membuat lebih dari 40 panggilan dan menghantar 17 khidmat pesanan ringkas kepada lelaki itu, pada hari sama dia hilang.

Menurutnya, dia mendapat maklumat panggilan itu menerusi data panggilan daripada syarikat telekomunikasi nombor digunakan oleh anaknya, Nur Sahira Mat Radzi, 13, yang didaftarkan atas namanya.

“Saya dapati, terdapat satu nombor kerap dihubungi pada hari dia hilang,.

"Saya hubungi semua nombor yang ada kecuali satu nombor kerap dihubungi itu, di mana saya serahkan kepada pihak polis,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.

Aryanti berkata, Sahira sebelum ini pernah hilang dari rumah ketika November 2011, Januari 2012, dan terakhir pada April lalu, namun pulang seperti biasa tidak lama kemudian.

Dia melaporkan kehilangan anaknya itu di Balai Polis Ampang pada 25 Jun lalu. “Saya bimbang Sahira akan dibawa ke Lombok. Tidak dapat saya bayangkan bagaimana keadaannya nanti,” katanya.

Sesiapa yang mempunyai maklumat, boleh menghubungi Aryanti atau suaminya, Mat Radzi Hamzah di talian 016-2914998.

0 ulasan :

Post a Comment

terima kasih karena berkunjung di halaman kami...