Tuesday, December 21, 2010

Piala AFF suzuki

Bahangnya kian terasa di bumi semenanjung

Menjelang perlawanan akhir piala AFF suzuki atara MALAYSIA VS INDONESIA, yang berlansung di stadium putera bukitjalil pada 26 disember ini.

Ternyata telah menjadi topik utama baik di kedai mkn-(rumah makan) atau di tempat kerja & di semua plosok kampung.

Mana tidak nya misi pasukan (timnas) malaysia adalah untuk membalas dendam atas kekalahan memalukan 1-5 keatas pasukan (timnas) indonesia, sebanyak 70.000 tiket sudah disediakan khas untuk penyokong (pendukung) timnas malaysia, manakala selebihnya untuk penyokong indonesia,

Di sudut lain, penyokong timnas kita (indonesia) baik yg menjadi TKI atau pun yg belajar di malaysia menyokong penuh patriotik pasukan kita (indonesia), itu dapat di lihat sejak perlawanan pembukaan piala AFF lagi, di mana ada perlawanan indinesia rumah2 makan baik di plosok mahupun di kota di punuhi dengan warga kita (indonesia) yg terdiri dari bermacam suku kaum, baik jawa, batak, madura, plores, lombok (sasak), betawi. Semuanya bersatu atas semangat merah putih. Semoga saja semua warga kita (indonesia) menjaga tingkah laku di negeri orang dan menghormati undang2 yg ada, jangan sebab terlalu panatik pada pasukan kita melakukan perkara yg memalukan, dan sama2 lah kita jaga nama baik bangsa kita bukan saja di malaysia malah di mata dunia.

Persembahan kositen pasukan timnas kita telah menggerunkan pasukan lawn, dan semoga kemenangan memihak pada pasukan timnas indonesia. Sekaligus menjadikan INDONESIA sebagai pasukan yg di geruni bukan shaja di ASIAN mlah di peringkat ASIA .

Menjadi impian semua rakyat indonesia agar timnas kita mapu pergi lebiah jauh hingga ke peringkat dunia, teringan mendengar lagu indonesiaraya berkumandang di semua stadium plosok dunia.

Ayoooh!!!,,,,, indonesia tunjukan merah mu.

Dengan semangat garuda didadaku kau harus menang…




0 ulasan :

Post a Comment

terima kasih karena berkunjung di halaman kami...